Bloggdesigntips - gör inläggen och menyn bredare

Hej jag tänkte visa er hur man gör inläggen bredare. Det är inte så svårt, kanske lite matte bara ;) Många på blogg.se väljer att börja med temat fashion. Vilket jag inte tycker är det enklaste temat. Jag väljer alltid själv till "Nature" för att jag tycker att det är enkelt.

1. Gå in i din stilmall och bläddra ner till "wrapper".


2. Ändra bredden (width: )  på wrapper avsnittet. (från början hade jag 800px) Wrappern är  hela bloggen eller vad man ska säga, om man inte har tillräckligt stor wrapper så kan menyn åka ner under inläggen. Så den ska vara ganska stor, mellan 900-1000px tycker jag är ganska bra.
(Jag ändrade till 1000px)
3. Nu ska du gå ner till content. Jag ändrade till 750px
4. Nu ska du till side jag ändrade till 240 för då får jag 10px mellanrum. För content+side=wrappern Alltså ska båda talen tillsammmans i width på content och side vara lite mindre eller lika mycket som wrappern.
Spara och se hur det blev! Såhär blev det för mig:
Hoppas att det inte var för svårt att förstå! Kommentera om det är något som inte fungerar.


Kommentarer



Namn:

Kom ihåg mig?

E-mail: (bara jag ser den)

Din blogg:

Kommentera:

RSS 2.0