Bloggdesigntips - Fixa med rubrikerna

Tänkte visa hur jag har fixat med mina rubriker:
Vi börjar med dom i menyn:
1. Leta upp navheader i din stilmall.
2. Nu ska du bara lägga lite koder där. Jag föreslår att du tar bort alla gamla koder i det avsnittet.
Det hät jag jag i mitt avsnitt
font-family: 'League Script', cursive;
font-size: 30px;
font-weight: bold;
color: #000;
border-bottom:1px solid #000;
margin-left:5px;
margin-bottom:7px;
margin-right:5px;
text-shadow: 2px 2px 3px #DB78D8;
font-family: 'League Script', cursive; <--- Typsnitt på texten men mitt typsnitt har jag fixat med google web fonts tror jag att det heter.
font-size: 20px; <--- Storlek på texten
color: #000; <--- Färg på texten
border-bottom:1px solid #000; <--- Linjen under texten
margin-left:5px; <--- Lite mellanrum på vänster sida så att inte linjen går ända ut
margin-right:5px; <--- Lite mellanrum på höger sida så att inte linjen går ända ut
text-shadow: 2px 2px 3px #DB78D8; <--- Text skugga med rosa färg
Sen om man vill kan man lägga till massa andra koder :)
Sen kan man göra samma sak fast på avsnittet h3.

Kommentarer



Namn:

Kom ihåg mig?

E-mail: (bara jag ser den)

Din blogg:

Kommentera:

RSS 2.0